21 Aralık 2012 Cuma

Avon fondötenler

Yıllardır günlük makyajımda Avon'un fondötenlerini kullanıyorum ve genel olarak çok memnunum. Tabii zaman içinde Avon'un fondöten çeşitleri çok değişti, eskiden kullandığım bazı cinsleri artık bulmak mümkün değil. Ama farkettim ki elimde halihazırda satışta olan birkaç farklı Avon fondöteni var. Bunları resimleyip yorumlarımı sizlerle paylaşayım dedim, zira katalogdan özellikle renk seçimi yapmak bir hayli zor. Kaç kere aldığım rengin bana uymadığını fark edip geri göndermek ve başkalarına vermek zorunda kaldım.






1. Avon Extra Lasting Liquid Foundation - Nude. Bu dayanıklı makyaj serisinin fondötenlerini yıllardır kullanırım. Eskiden yassı plastik bir tüpteydi, şimdiyse pompalı cam şişede. Bence ikisi de güzel, ama plastik tüp taşımak için daha hafif ve kompakttı. Cam şişe ise daha şık ve kullanışlı. Ama genel olarak değişim iyi olmuş bence.
Ürünün özelliklerine gelince eskiden bence ürün daha akışkan ve kuruydu. Cam şişedeki ürün ise sürerken daha yoğun ve yağlı hissediliyor. Ama biraz bekleyince kuruyor ve sabitleniyor. Bendeki Nude rengi açık-orta tonlarda bir bej rengi. İçerisinde sarılık ve pembelik yok, dolayısıyla cilt rengini nötr hale getirmek için uygun, özellikle kızarıklarınız varsa.
Kalıcılığından genel olarak memnunum. En az birkaç saat dayanıyor. Ama "sabah sür aklama kadar aynı dursun" şeklinde bir performans da beklememek lazım. Üç beş saatin sonunda yavaş yavaş bozulmalar başlıyor. Tabii bu cilnizin ne kadar yağlı olduğuna da bağlı. Benim cildim karma olduğu için özellikle T bölgesinde daha fazla bozuluyor fondötenler. Ama nahoş bir görüntü oluşturduğunu söylemem.
Kapatıcılığı da iyi denebilir. Birçok insan için yeterli olacaktır.
Totalde bakıldığında bence iyi bir fondöten. Alınabilir.

2. Avon Ideal Flawless Invisible Coverage Foundation - Shell. Bu da Avon'un daha evvelki Ideal Shade serisinin devamı olarak yeni piyasaya çıkardığı fondöten. YouTube'dan makyaj uzmanı Wayne Goss'un da tavsiye ettiği fondötenlerden biri. Her markanın çıkardığı yeni jenerasyon silikon bazlı fondötenlere bir örnek diyebiliriz. Bu tip fondötenlerin özelliği çok kaygan olmaları, kolay ve ince tabaka halinde sürülmeleri ve bu nedenle insana fondöten yokmuş hissi vermeleri. Bu açılardan bence gerçekten başarılı. Pigmentasyonu da gayet güçlü, dolayısıyla kapatıcılığı fena değil.
Bendeki Shell rengi yine açık-orta tonlu, ama daha sarı-pembe bazlı bir renk. Bu rengin avantajı sürdüğünüzde daha canlı bir renk vermesi. Zira bazen bej fondötenler insanı çamur sürmüş gibi çok soluk gösterebiliyor. Ama özellikle zaman içinde okside olduğunda rengi yüzünüzde turuncuya dönüşebilir. Ben renk bir parça daha bejimsi olsaydı daha memnun kalırdım aslında. Natural Beige rengini daha evvel sipariş vermiştim, ama o da inanılmaz koyu geldi, anneme verdim. Yurt dışında Avon bu fondötenin Nude rengini de getiriyor, ama nedense Türkiye'de yok. Sanki bu ülkede Arap Bacı'lar yaşıyor, açık skalanın içerisindeki renkler hep eksik piyasaya sürülüyor. Hele Nude birçok Türk kadınına en çok uyacak renkken getirilmemesi resmen saçmalık.
Bence bu fondötenin esas kötü tarafı gün içerisinde kalıcı fondötenlere göre daha çabuk bozulması. Özellikle yağlı olan kısımlar hemen akabiliyor, oraya buraya bulaşabiliyor. Bu açıdan tek başına kullandığımda sorun yaşıyorum.
Hem bahsettiğim renk sorunundan, hem de kalıcığı arttırmak için bulduğum çözüm yukarıda bahsettiğim Extra Lasting ile bunu karıştırarak kullanmak. Bire bir ölçüde karıştırıldığında oluşan fondöten hem cildime daha uygun bir renkte hem de daha kalıcı oluyor.

3. Avon Magix Cashmere Finish Foundation - Ivory. Piyasaya çıktığından beri renksiz olan Magix fondöten bazını kullanırım, sevdiğim bir üründür. Onunla aynı seride bir fondöten çıkarılınca da hemen denemek istedim.
Bunun için bildiğimiz köpük fondötenlerin tüpe girmiş hali diyebiliriz. Köpük gibi hafif, cilde sürdüğünüzde biraz kaygan ve ince bir yapısı var. Sürmesi çok keyifli çünkü kayıyor ve ciltte kayboluyor. Bu arada tabii ki cilt tonunu da baya bir düzeltiyor. İşin en güzeli fondöten sürdüğünüzü kesinlikle ne siz ne de bir başkası anlayamaz. Ama fazla kapatıcılık beklemeyin. Bu fondöteni kullanmak için fazla sorunlu bir cildiniz olmaması lazım bence.
Bu ürünü sanki biraz fazla pigmentli bir renkli nemlendirici gibi düşünebilirsiniz. Ama bir krem gibi yağlandırmıyor, parlatmıyor. Mat ve adı gibi "kaşmirimsi" bir bitişi var. BB kremlere göre ise çok daha ince ve hafif.
Dayanıklılığı bence pek yok. Ama bu tür hafif fondötenlerde ben pek dayanıklılık beklemiyorum zaten. Daha çok birkaç saatliğine bir yere gideceksem tercih ediyorum.
Kullanırken mutlaka parmakla sürmek lazım, fırça sünger vs. kullanılırsa kapatıcılığı iyice yok olabilir.
Bendeki renk ivory ve bence bugüne kadar kullandığım cilt tonuma en iyi giden renklerden biri. Genelde ivory rengi böyle çok açık tenli, hortlak gibi beyaz ve pembe alt tonlu insanların kullanacağı bir renktir, dolayısıyla bana uymaz. Ama sağolsun internet, doğru rengi seçebildim. Ürünü sipariş vermeden önce forumlarda renklerin çok koyu olduğunu okuyunca şansımı en açık renkten yana kullandım ve gerçekten de doğru tercih olduğunu ürün gelince gördüm. Dolayısıyla bu ürünü seçeceklere tavsiyem normalde kullandığınız renkten 1-2 ton daha açık rengi sipariş verin.

4. Avon Ideal Flawless Matte Mousse Foundation - Nude. Avon'un cam kavanozdaki Ideal Shade isimli köpük fondötenlerini senelerdir kullanırım, çok da severim. Eski formülasyondaki ürün kolay sürülen ama kapatıcılığı gayet yüksek bir fondötendi. Hatta aynı ürünü ABD'de yaşayan ablam da çok severdi ve orada aldığı versiyonun aynı olmadığından yakınırdı. Onun için her kampanyada bu fondötenden alır stoklar, geldiğinde verirdim.
Bu yenilenen versiyon ise maalesef bende aynı etkiyi yaratmadı. Evet, ürün yine yumuşak, kolay sürülüyor. Bendeki Nude rengi de, biraz soluk olmakla beraber, yeterince uygun. Ama maalsef ürünün kapatıcılığı o kadar az ki, sür sür anca sonuç alıyorum. Kaldı ki cildimde fazla kapatılacak birşey yok, sadece tonu düzeltmek için sürüyorum. Bu nedenle çok fazla kullanmama rağmen kavanozun üçte biri bitti. Verimsizliği bir yana, sürerken insanı uğraştırması bir yana...
Ürünün elimde bulunan eski versiyonu Ideal Shade köpük fondötenle yanyana resmini de ekliyorum

Neticede elimdeki Avon fondötenlerinden kesinlikle yeniden almayacağım tek ürün budur.

Umarım yazım Avon'da fondöten almayı düşünenlere faydalı olur.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popüler Yazılar

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *